- Zakres zastosowania
Niniejsze ogólne warunki sprzedaży (dalej „OWS”) stosuje się do wszystkich umów handlowych zawartych przez firmę KERA CERAMIKA S.C. G.M.RAJZER z siedzibą w Wilkowicach 43-365, ul. Furmaniec 6, NIP 937 261 35 02, REGON 241470176. OWS stanowią integralną część umowy handlowej i mają zastosowanie w sprawach nieuregulowanych wyraźnie w umowie handlowej. OWS nie mają zastosowania do umów z konsumentami. Przyjęcie bez sprzeciwu jakichkolwiek pism lub dokumentów wystawionych przez KERA CERAMIKA, w których zawarte jest odesłanie do OWS jest równoznaczne z zaakceptowaniem tychże warunków.
2. Zamówienia
Zamówienia mogą być składane pocztą elektroniczną na adres e-mail: biuro@kera.pl., telefonicznie pod numerem +48 33 819 47 28 oraz +48 608 787 805, a także osobiście w siedzibie firmy KERA CERAMIKA. Umowę uważa się za zawartą w momencie potwierdzenia przez Dostawcę przyjęcia zamówienia. Dostawca wystawia dokument pro forma z ustalonym terminem płatności oraz szczegółami zamówienia tj: kod produktu, nazwa produktu, kolor oraz ilości zamówienia. Producent zastrzega sobie prawo do powiększenia zamówienia Klienta o dodatkowe sztuki produktów, które nie są objęte standardową ofertą. Dodatkowe sztuki zostaną uwzględnione w refakturze do wystawionej faktury końcowej. Przy potwierdzeniu zamówienia Klient zostanie poinformowany o konkretnych pozycjach zamówienia, których to dotyczy. W przypadku braku akceptacji dodatkowych sztuk, Klient ma prawo do rezygnacji z zamówienia w terminie 5 dni od daty otrzymania potwierdzenia zamówienia od Dostawcy. Po bezskutecznym upływie ww. terminu uznaje się, że Klient zaakceptował zamówienie.
Realizacja zamówienia
Zamówienie zostaje przyjęte do realizacji po zaksięgowaniu płatności. W przypadku braku wpłaty w wyznaczonym terminie produkcja zamówienia nie zostanie rozpoczęta. Przedpłata nie jest wymagana od Kupujących z indywidualnymi ustaleniami dotyczących warunków płatności. Podane terminy realizacji zamówienia są terminami orientacyjnymi.
3. Dostawa
Jeśli wartość zamówienia przekracza minimum logistyczne 5000,00 PLN netto, koszty transportu towarów ponosi Dostawca. W przypadku, gdy kwota zamówienia jest niższa niż minimum logistyczne, koszty transportu obciążają Kupującego. Opłata za koszty spedycyjne wynosi w przypadku dostawy na półpalecie 195,00 zł netto, pełna paleta 220,00 zł netto, przesyłka kurierska 45,00 zł netto. Z uwagi na charakter produktów Dostawca zastrzega sobie prawo odmowy wysyłki towaru kurierem.
Dostawy odbywają się wyłącznie w dni robocze.
Kupujący może osobiście odebrać zamówienie w siedzibie firmy Kera Ceramika bądź zlecić swój transport po wcześniej poinformowaniu i ustaleniu szczegółów z Dostawcą.
4. Reklamacje ilościowe
Odpowiedzialność za sprawdzenie zgodności dostawy z zamówieniem i fakturą ciąży na Kupującym. Kupujący, po otrzymaniu przesyłki, sprawdza jej stan i zgodność z dokumentem przewozowym kwitując jej odbiór. Pokwitowanie dotyczy ilości sztuk przesyłki (tzn. ilości paczek) według listu przewozowego z wyłączeniem nie sprawdzanych ilości sztuk jednostkowych towaru i asortymentu w opakowaniach zbiorczych. W momencie przekazywania przesyłki uszkodzonej Kupujący i Przewoźnik zobowiązani są do wspólnego sporządzenia protokołu szkodowego. Kupujący ma obowiązek poinformować firmę KERA CERAMIKA o otrzymaniu uszkodzonej przesyłki i sporządzeniu protokołu szkodowego. Kupujący po sporządzeniu powinien przesłać protokół szkodowy do Dostawcy w terminie 2 dni od dnia dostawy na piśmie, pocztą elektroniczną na adres biuro@kera.pl. Reklamacje ilościowe dotyczące sztuk jednostkowych towaru i asortymentu w opakowaniach zbiorczych Kupujący może zgłaszać pisemnie w terminie 2 dni od dnia dostawy. Reklamacja powinna określać przyczyny i zawierać uzasadnienie. Brak zgłoszenia reklamacji w wyżej wymienionych terminach oznacza utratę prawa zgłoszenia reklamacji ilościowej.
5. Reklamacje jakościowe
Przyjmuje się, że lekkie odchylenia jakościowe produktów mogą być wynikiem szeregu czynników, takich jak: krzywa wypału, ustawienie pieca, parametry masy, stopień wysuszenia oraz wilgotność powietrza. Warto podkreślić, że produkcja oparta jest na surowcach kopalnianych, co oznacza, że składy surowców dostarczanych do Dostawcy mogą nieznacznie różnić się od siebie, co dodatkowo wpływa na finalną jakość produktu. Proces produkcji oparty jest w większości na ludzkiej pracy manualnej, jest złożony i obejmuje zaangażowanie średnio 10 pracowników. Wypał produktów odbywa się w temperaturze 1250°C, jednakże mogą występować różnice temperatur nawet o 15°C w zależności od miejsca w piecu, co może prowadzić do zniekształceń produktów.
Dopuszcza się nieznaczne niedoskonałości, które traktowane są jako I gatunek tj.:
• delikatne pojedyncze nakłucia
• niewielkie zgrubienia od kropli szkliw
• zakryte nakłucia
• nieznaczna deformacja
• delikatny zaciek
• znikoma nierówność stopki
• nieostre osypania pokryte szkliwem
• śladowe przebarwienia, plamy od innego szkliwa
Każdy wyrób jest starannie zdobiony ręcznie, co sprawia, że żaden z produktów nie jest identyczny z innym. Dodatkowo, w procesie szkliwienia krystalicznego zachodzą unikalne reakcje między szkliwami, które powodują, że finalny efekt na każdym wyrobie jest subtelnie inny. Dzięki temu każdy produkt jest wyjątkowy i stanowi niepowtarzalną ozdobę. Powyższe niedoskonałości nie są podstawą do składania reklamacji.
W przypadku wykrycia wad jakościowych towarów nie stanowiących przypadku lekkiego odchylenia jakościowego Kupujący zobowiązany jest zgłosić pisemną reklamację w terminie 7 dni od daty wykrycia wady jednak nie później niż w terminie 10 dni od daty odbioru towarów, których dotyczy reklamacja. Reklamacja powinna zawierać uzasadnienie, w tym fotografię ukazującą stwierdzoną wadę. Dostawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni roboczych od daty jej zgłoszenia informując o sposobie jej rozpatrzenia. W przypadku uwzględnienia reklamacji Dostawca wymieni wadliwy towar na wolny od wad bądź też dokona odpowiedniej korekty rozliczenia.
6. Siła wyższa
KERA CERAMIKA ma prawo do powołania się na siłę wyższą, jeżeli zamówienie nie może zostać wykonane w całości lub w części, przejściowo lub trwale w wyniku okoliczności lub zdarzeń, których nie można przypisać jego winie lub woli, np. wojna, strajki, lokaut, klęski żywiołowe, ogień, eksplozja, nieterminowe lub wadliwe wywiązanie się przez osobę trzecią z jej zobowiązań wobec Kera Ceramika, jak
również nie dające się przewidzieć jakiekolwiek okoliczności, które uniemożliwiają zaopatrzenie w surowce, materiały pomocnicze, półprodukty bądź ich produkcję lub dostawę. Firma KERA CERAMIKA jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić Kupującego o wystąpieniu i przewidywanym czasie trwania siły wyższej. Wystąpienie powyższych okoliczności związanych z siłą wyższą nie może stanowić przyczyny uzasadniającej odmowę zapłaty za dostarczone już towary.